תמונה: כשהארי פגש את סאלי

כשהארי פגש את סאלי
ארה"ב, .1989במאי: רוב ריינר

חייב לדעת

קומדיה רומנטית שיצא לקולנוע ב1989, במאי רוב ריינר, תסריטאית נורה אפרון והשחקנים בילי קריסטל ומג ראיין. הסרט מספר על מערכת יחסים בין זוג חברים, גבר ואישה לאורך 12 שנים ובודק שאלות לגבי יחסים לא אפלטוניים וזוגיות.
רוב ריינר – במאי, מפיק ושחקן יהודי אמריקאי נולד בשנת 1947. שיחק בתור החתן של ארצ'י בנקר בהכל נשאר במשפחה. בשנות ה-80 וה-90 הפיק וביים סרטים רבים ביניהם הנסיכה הקסומה, מיזרי וכשהארי פגש את סאלי. פעל רבות לטובת זכויות של להט"בים בארצות הברית. אביו היה קרל ריינר קומיקאי יהודי שיצר את המופע של דיק ואן דייק.
בילי קריסטל – נולד בשם ויליאם אדוארד "בילי" קריסטל בשנת 1948, שחקן וקומיקאי יהודי אמריקאי. התחיל בסדרה הפארודית בועות והמשיך בתפקידי סטנדאפ רבים. התפקיד הראשון הגדול שלו בקולנוע היה בסרט כשהארי פגש את סאלי.
נורה אפרון (1941–2012)
תסריטאית, במאית, מפיקה, סופרת ועיתונאית ילידת ניו יורק. בשנת 1962, בעודה עובדת בחדר הדואר של כתב העת "ניוזוויק", היתה חלק מקבוצת עובדות שתבעו את כתב העת בגין אפליה על רקע מגדרי, משום שסירב להעסיקן כעיתונאיות. מאוחר יותר זכתה לתהילה בזכות תסריט הקומדיה הרומנטית "כשהארי פגש את סאלי", שזיכה אותה במועמדות לאוסקר. את סרטה השני, "נדודי שינה בסיאטל", כתבה וביימה. מאז כתבה, ביימה והפיקה סרטים ומחזות, ופרסמה ספרים. הותירה אחריה מורשת של כתיבה המפליאה לשלב בין נימות קומיות ורומנטיות לבין מסרים פמיניסטיים.

לקריאה נוספת