סיכת דש של ארגון ותיקי הצבא האוסטרי היהודים ששירתו במלחמת העולם הראשונה

סיכת דש של ארגון ותיקי הצבא האוסטרי היהודים ששירתו במלחמת העולם הראשונה
1919
כסף יצוק
אוסף המוזיאון

חייב לדעת

BJF מייצג את פדרציית חיילי המלחמה היהודים (Bund jüdischer Frontsoldaten בגרמנית) ונענד על ידי חיילים יהודים כדי לציין את חברותם בארגון.

התגברות בפרעות ובאלימות אנטישמית הובילה חיילים יהודים בצבא האוסטרי להקים את ה-BJF בשנת 1932. ה-BJF, מאורגן בצורה היררכית וצבאית, הגן על יהודים אוסטריים ויהדות נגד האשמות אנטישמיות על ידי הפצת תעמולה חיובית יהודית דרך כתב העת שלהם "החזית היהודית" (Jüdische Front בגרמנית). בנוסף, הם הקימו באופן פעיל אנדרטאות זיכרון יהודיות בערים אוסטריות שונות. מטרת ה-BJF הייתה להפיץ את זיכרון השירות הצבאי היהודי במהלך המלחמה הגדולה ולחזק זהות יהודית אוסטרית משותפת.

מידע נוסף

במהלך קריסת המונרכיה ההבסבורגית, מונח כולל לשושלת הגרמנית ששלטה בחלקים רבים של אירופה לאורך האלף השני, הזהות של היהודים וזכויות האזרח שלהם החלו להיות מוטלות בספק. מעמדם כקבוצת מיעוט דתית הוביל להתקפות אנטישמיות שבוצעו על ידי הנאצים, מהומות ואלימות ציבורית בתחילת המאה ה-20. בשנת 1933 החל ה-BJF להיאבק נגד המשטר הפשיסטי האוסטרי על ידי ארגון תתי-קבוצות שונות (קבוצות נשים, קבוצות נוער) וכן פעילויות פוליטיות כגון תעמולה, הגנה על אירועים, פעילויות זיכרון והפגנות.

המנהיג הראשון של ה-BJF היה מייג'ור גנרל אמיל זומר. הוא נאבק ברבות מהבעיות שעמדו בפני יהודי אוסטריה באותה תקופה, כמו חברות אנטישמית במהלך המלחמה, אחווה לחיילים יהודים וסולידריות יהודית. הם שאפו לאחד את האוכלוסייה היהודית המפוצלת של אוסטריה תחת הנהגת ה-BJF.

מעבר לעניינים צבאיים, ה-BJF נאבק למען זכויות האזרח של היהודים באוסטריה. זומר וחיילים אחרים ביקשו לייצר לגיטימציה לפעילותם בתוך ה-BJF באמצעות הכרה חברתית בשירותם הצבאי הפטריוטי בצבא ההבסבורגי. המבנה ההיררכי וכמעט צבאי בתוך הארגון שימש כבסיס יעיל להתגברות על הבדלים חברתיים ופוליטיים עבור יהודים באוסטריה.