מיצג וידאו מסך 2: רבה שרון בראוס

מיצג וידאו מסך 2: רבה שרון בראוס

פאנל טקסט

היי. אני הרבה שרון בראוס מקהילה בשם "עיקר" בלוס אנג'לס.
לפני שנים עמדתי לסיים את לימודי הרבנות שלי, לאחר שבמשך שנים רבות הייתי שקועה בלימוד המסורת שלנו, ולמדתי תורה ותלמוד 14 שעות ביום, כאשר שיטפונות נוראים החריבו את מוזמביק שבמזרח אפריקה, וראיתי תמונה בעמוד השער של העיתון, של אימהות שהחזיקו את התינוקות שלהן לאחר שטיפסו על עצים בגובה שישה מטרים, שאחזו בהם כל עוד נפשן בן, וחיכו למסוקי הצלה שלא היו עתידים להגיע.
וההבנה הזו שיתקה אותי, ההבנה שכל קיום המצוות שלי, כל לימודי היהדות שלי, כל זה חסר משמעות, אם זה לא הקל על סבלם של בני אדם בכל רחבי העולם. לכן החלטתי לעזוב את לימודי הרבנות, אבל אחד המנטורים שלי אמר לי שהעולם זקוק לרבנים שאכפת להם מהנשים והתינוקות במוזמביק, והבנתי שהוא צודק. לכן חזרתי למדרשה, והפעם הייתי נחושה להבין מה המשמעות של להיות יהודי ובן אדם בעולם שעולה באש, כיצד להקים קהילות שיהיו נאות מדבר של אהבה וצדק.
היום אני מאמינה באופן מוחלט בכך שדווקא הסיפור שלנו כיהודים, המסורת שלנו, הטקסטים שלנו, הטקסים שלנו, מחזקים את החזון האוניברסלי הנועז שלנו של גאולת עולם.

חייב לדעת

רבה ומייסדת-שותפה של בית הכנסת עיקר בלוס אנג'לס, הנחשב אחד מבתי הכנסת החדשניים בארה"ב. ידועה כרבה בעלת השפעה יוצאת מגדר הרגיל, ואחת הרבנים המשפיעים בארה"ב. נולדה בארה"ב, ולמדה לתואר ראשון ולתואר שני בזכויות אדם באוניברסיטת קולומביה. ב-2001 הוסמכה לרבה בסמינר התיאולוגי היהודי של הזרם הקונסרבטיבי. לאחר ששימשה רבה בניו יורק עברה ללוס אנג'לס, וב-2004 היתה משתי המייסדות של בית הכנסת עיקר, שהפך במהירות לקהילה עתירת חברים במדינת קליפורניה ובארה"ב כולה. לצד פעילותה כמנהיגת הקהילה וכרבה, בראוס חברה בארגונים יהודיים וחברתיים שונים, ופעילה למען נושאים חברתיים. בין היתר בירכה את ברק אובמה וג'ו ביידן באירוע התפילה הלאומי בארה"ב לאחר השבעתם השנייה.

לקריאה נוספת