כובע בורסלינו (חברה לייצור כובעים)

חייב לדעת

בורסלינו הוא שמה של חברה איטלקית לייצור כובעים ברחבי העולם. החברה מייצרת כובעים במספר סגנונות, סגנון פאדורה / קניישט בצבע שחור נפוץ מאוד בחברה החרדית ובעיקר בזרם הליטאי, הספרדי וחסידי חב"ד. כובע בורסלינו הוא שם גנרי לכל הכובעים בעיצוב הספציפי של מגבעת קניישט. אולם אלו המיוצרים ע"י חברת בורסלינו ממותגים כמותג איכות בחברה החרדית ונמכרים במאות שקלים לכובע. הכובע עשוי מלבד שמופק מפרוות ארנבות מאוסטרליה ומיוצר ידנית, זמן הייצור שלו אורך כ-7 שבועות. צורתו היא מגבעת שחורה בעלת שוליים רחבים וקמט מובהק ברכס הכובע, מסביב למגבעת כרוך סרט סאטן שחור מהודר.

מידע נוסף

חברת בורסלינו נוסדה באיטליה בשנת 1857 וברבות השנים התפתחה וביססה את המותג כמותג איכות ברחבי העולם. כובעיה נמכרים ברחבי העולם ומפורסמים רבים חובשים אותם כמו ווינסטון צ'רצ'יל (ראש ממשלת בריטניה לשעבר). הכובעים מופיעים גם בסצנות בלתי נשכחות בסרטים רבים לדוגמא כובע המזל של אינדיאנה ג'ונס והמפרי בוגרט בקזבלנקה. כובעי בורסלינו הוצגו בשנת 2009 במוזיאון העיצוב טריאנלה במילאנו בתערוכה על אייקוני עיצוב איטלקיים.
כובע בורסלינו ניתן בחברה החרדית כמתנה לבר מצווה ומהווה סמל סטטוס. בסביבות 1960 החלה להתבסס אופנה בחברה החרדית ומיתוג של כובע בורסלינו. משם התפשט לתלמידי הישיבות. בערך בשנת 2010 כובע בורסלינו השחור המזוהה עם החרדים פרץ את גבולות החברה החרדית והחל להופיע על ראשי זמרים, שחקנים ואף דוגמניות.

לקריאה נוספת