טקסט: בני קמונדו

פאנל טקסט

משפחת קמונדו התיישבה באיסטנבול במאה ה-19 וייסדה שם בנק גדול. ב-1869 העבירה המשפחה את הנהלת הבנק לפריז. בני המשפחה התייחסו ליהדותם כעניין פרטי, אך הרבו לסייע לקהילות ולארגונים יהודיים. הם השתלבו בחיי החברה הגבוהה בפריז ובתרבות הצרפתית, שאותה תפסו כליברלית ונאורה.
אשליית ההשתלבות התנפצה במלחמת העולם השנייה: מעמדם ועושרם של בני קמונדו לא הושיעו אותם מן הגורל שנחלו אחיהם ואחיותיהם ליהדות, והם נרצחו באושוויץ.

מידע נוסף

עסקי משפחת קמונדו נוסדו בשנת 1802 על ידי יצחק קמונדו שפתח את מכון הבנקאות Camondo & Cie. במהלך שנות עסקיהם, הייתה המשפחה ידועה בנדיבותה ובהשתתפותה במימון תנועות פוליטיות, פרויקטים עירוניים וסיוע למלחמות. בשנות ה-1850 הם סיפקו את הכספים הנדרשים לאימפריה העות'מאנית במהלך מלחמת קרים.

התמיכה והמעורבות המתמדת והחשאית של משפחת קמונדו בחיים היהודיים הקנתה להם את הכינוי "הרוטשילדים של המזרח". אברהם קמונדו, יחד עם בני משפחה אחרים, היה פעיל בקהילה היהודית באיסטנבול, ישב בישיבות והשתתף בפרויקטים קהילתיים מקומיים. בנוסף, הייתה לאברהם השפעה בבתי המשפט של הסולטנים (עבדולמג'יד ועבדולעזיז) ושימש כדובר ביניים של העם היהודי.

בשנת 1869 עברה משפחת קמונדו לפריז, צרפת, שם חיה עד פרוץ מלחמת העולם השנייה.

לקריאה נוספת