הספרייה: לאה גולדברג (1911–1970) דירה להשכיר

לאה גולדברג (1911–1970)
דירה להשכיר
ישראל, 1992
אוסף המוזיאון

חייב לדעת

לאה גולדברג (1911–1970)
לאה גולדברג נולדה בשנת 1911 בעיר קניגסברג שבמחוז פרוסיה המזרחית של גרמניה(כיום רוסיה), עם הגעתה לארץ ישראל ב-1935 חברה, בסיועו של אברהם שלונסקי, לחוג "יחדיו" של אלתרמן ושלונסקי. אמה עלתה לארץ שנה אחריה, והשתיים עברו להתגורר יחדיו בתל אביב. במהלך תקופה זאת, כתבה ספרי ילדים רבים ואהובים: "ידידי מרחוב ארנון","המפוזר מכפר אז"ר", "דירה להשכיר", וספרי שירה: "עם הלילה הזה", "מה עושות האילות" ועוד. הייתה מהמשוררים העבריים הידועים והחשובים ביותר בעת החדשה, סופרת מבוגרים וילדים, מתרגמת, מבקרת, ציירת וחוקרת ספרות, עיתונאית ומבקרת תרבות, כלת פרס ישראל לספרות לשנת 1970. פרופסור לספרות כללית והשוואתית באוניברסיטה העברית בירושלים.
ב-10 באפריל 2011 נבחר דיוקנה של לאה גולדברג, ביחד עם שאול טשרניחובסקי, נתן אלתרמן ורחל המשוררת, להתנוסס על גבי השטרות החדשים של מדינת ישראל. גולדברג נבחרה להופיע על שטר 100 שקלים חדשים.
דירה להשכיר
בספר מופיעים שלושה סיפורים: "דירה להשכיר", "כך ולא כך" (על פי סיפור מאת קורניי צ'וקובסקי) ו"מעשה בשלושה אגוזים". ב-1970 יצא הספר עם איורים של המאייר שמואל כץ. הספר מציג הדגמת קונפליקט בין-תרבותי המתבטא בסטריאוטיפים ובדעות קדומות, שמובילים להיעדר תקשורת, קונפליקט, עוינות וסכסוכים. המייצגים את קיבוץ הגלויות בארץ ואת הניגוד הנוצר מתהליך זה. אותם ניגודים תרבותיים ופוליטיים אשר נוצרו, מאוגדים בזכות בית משותף, ארץ ישראל. בשנת 2000 יצא לאור בהודו תרגום לאנגלית של הספר של ברכה קפלן. עם איורים בסגנון הודי.

לקריאה נוספת