גלופת דפוס של הספר "אמרי חיים" מאת רבי חיים מאיר פינקלר (האדמו"ר מפינטשוב)

גלופת דפוס של הספר "אמרי חיים"
מאת רבי חיים מאיר פינקלר )האדמו"ר מפינטשוב(
ורשה, פולין, 1899
לוח עופרת
מתנת מר ולודז'ימייז' קולקובסקי

חייב לדעת

המחבר הוא רבי חיים מאיר פינקלר, האדמו״ר מפינטשוב. הוא פעל בפינטשוב שבפולין ונפטר בשנת תרע״ז 1917. את הספר ״אמרי חיים״, חידושים על התלמוד, הדפיס בורשה בבית הדפוס של רבי יעקב זאב אונטערהענדלער, ללא חתימת שמו (הוא מזוהה כמחבר בהוצאה מחודשת בדפוס-צילום של הספר שהדפיסו צאצאיו, בשנות ה-80). הגלופה שנתרמה לבית התפוצות היא של דף מתוך הכרך הרביעי של החיבור (קישור בהמשך).

הגלופה נתרמה ע"י פולני, אולם בעקבות תיווך אדם יהודי שקיבל תעודת הוקרה. סיפור התרומה מתועד ומצורף כקישור.
על התיעוד יש לשים לב למספר הערות:
1. על דף השער כתוב שנדפס בורשה. אולי רק נתלו בשם של העיר הגדולה (זה קורה לפעמים שנדפס בפועל במקום אחד ועל השער כתוב מקום אחר) או שאיכשהו הגלופות התגלגלו לעיירה הזו. עכ"פ הלייבל נכתב על פי המידע שעל הספר, זה מתקף אותו ונותן לו הקשר ביבליוגרפי (כדי שמישהו יוכל לאתר אותו למשל).
2. תיקון אחד לגבי הטקסט שלו, לא הדפסנו דף מתוך הגלופה, איתרנו את הדף הרלוונטי בתוך המהדורה הזו של הספר (מה שמתקף את הגלופה כמובן).

מידע נוסף

סיפור התרומה של הגלופה , דף מתוך הכרך הרביעי התואם לגלופה , דף השער של הספר אמרי חיים ,

רבי חיים מאיר מפינטשוב בנו של רבי יצחק פינקלר היה מתלמידם של דודו רבי ישראל יצחק ושל רבי שלמה מראדומסק. כיהן כאדמו"ר בפינטשוב.
כאדמור, ניהל את עדתו ובית מדרשו היה מרכז לתלמידי החכמים שבעיר, ולמרכז חסד וסיוע לעניים, בדרשותיו לפני הציבור דיבר על גודל מעלת הצדקה והתרים נגידים לעמוד להצלת אחיהם. רבים הגיעו מכל המדינה להסתייע מעצת הצדיק ומתפילתו, בשנת תרע"ה 1914 עבר לקילץ שם נפטר בשנת תרע"ז 1917
בין ספריו ספר ״אמרי חיים״
הספר מכיל: בתוספת הקדמה
נושאים שונים המכילים -דרושים, דרשות, שיחות ואמרים על תנ“ך, תורה, אדר (חודש) ולוחות הברית.

לקריאה נוספת