אסתי לאודר צנצנת פודרה

אסתי לאודר צנצנת פודרה: זכוכית יצוקה, פלסטיק, טקסטיל ארה"ב, המחצית השנייה של המאה העשרים
אוסף המוזיאון

חייב לדעת

אסתי לאודר (1908–2004) היתה אשת עסקים פורצת דרך בתחום הקוסמטיקה ומייסדת החברה הקרויה על שמה. היא נולדה בארה"ב בשם אסתר ג'וספין מנצר, וייסדה את חברת אסתי לאודר בשנת 1946. לימים היתה לאשה היחידה ברשימת "עשרים גאוני העסקים המשפיעים במאה העשרים" של המגזין "טיים", וזכתה באותות כבוד מטעם ממשלת צרפת ובמדליית החירות הנשיאותית של ארה"ב. יש המייחסים את ראשית הצלחתה הכבירה לדגש ששמה על עיצוב האריזות היוקרתיות למראה של מוצריה; קודם לכניסתה לתחום היו מוצרי הקוסמטיקה נמכרים באריזות פשוטות. בניה לאונרד ורונלד מנהלים כיום את החברה שהקימה, פעילים במוסדות יהודיים שונים ותורמים להם רבות.

מידע נוסף

בשנת 1946 השיקה אסתי לאודר, אם צעירה מניו יורק, קו קוסמטיקה קטן שכלל ארבע מוצרים – שמן לניקוי העור, ערכת קרם, קרם רב-תכליתי עשיר ותחליב לעור. את הרעיון להשקת המוצרים קיבלה לאודר לאחר שבסלון היופי בו נהגה לצבוע את שיערה נשאלה כיצד היא מטפלת בעורה, שהיה נראה בריא וקורן. ההתעניינות עוררה בלאודר את היוזמה לשווק את הפורמולות המשפחתיות שלה לקהל הרחב, וכעבור חודש חזרה לסלון היופי עם מבחר תכשירים תוצרת בית באריזות כחולות. לאודר המציאה את הקונספט השיווקי של מתנה בעת הרכישה, המשמש כיום ככלי מכירה בענפי הטיפוח ברחבי העולם.
אחת התכונות שאפיינו את לאודר כבר בתחילת דרכה היא הנחישות. כאשר היא ניסתה ליצור שיתוף פעולה עם בית הכל-בו היוקרתי Galeries Lafayette בפריז היא נתקלה בסירוב, אך במקום לוותר, שפכה לאודר את הבושם Youth-Dew על רצפת החנות בדרכה החוצה – ובכך יצרה במו ידיה את הביקוש לנינוח המשכר בקרב פוקדי המקום באותו השבוע. כעבור מספר ימים, קיבלה לאודר את מבוקשה ומוצריה עלו על המדפים. כיום פועל תאגיד מותגי הקוסמטיקה והטיפוח Estee Lauder ב-150 מדינות, ומוביל בייצור, בשיווק ובמכירת מוצרים תחת פורטפוליו נרחב של מותגים.
דברים שלא ידעת על אסתי לאודר:
כל המותגים שבבעלות החברה הינם מותגי קוסמטיקה סלקטיביים, ורובם מוצרי איפור, תכשיטים, טיפוח ובישום.
הציטוט של אסתי לאודר, "כל אישה יכולה להרגיש יפה", הוא נכס צאן ברזל המלווה את החברה מאז הקמתה.
ב- 1952 חוללה אסתי לאודר מהפכה אמיתית שהתחילה לייצר בשמים אמריקנים בתקופה בה רוב הבשמים הגיעו מצרפת. לאודר החליטה לשנות את המוסכמה החברתית של אותם ימים לפיה נשים צריכות לחכות שהגברים יקנו להן בושם מתנה. "החלטתי שעלי לשכנע נשים לקנות בושם שבאמת מוצא חן בעיניהן, על ידי השקת ניחוח שאינו נראה כמו בושם. לדוגמה שמן אמבט מבושם, שאפשר לקנות ללא סכנה של "פגיעה בשם הטוב". כי בושם הוא כמו אהבה, כמו שמלה יפה שעושה אותך נהדרת", אמרה לאודר בעבר. שמן האמבט שהשיקה נקרא "YOUTH DEW", שהפך תוך שנה לבושם האמריקני הלאומי. מדי שנה נמכרות מעל ל-150 אלף יחידות של מייק אפ Double-wear של Estee Lauder. המוצר מדורג בראש רשימת מוצרי הקוסמטיקה היוקרתית.
רוב העובדות ברשת החנויות ובשדרה הניהולית של החברה הן נשים.
אסתי לאודר העולמית, רכשה ב2001 נציגות בישראל, אך היא הסתירה את המהלך, ככל הנראה מפחד החרם הערבי. רונאלד (רון) סטיבן לאודר, בנה של אסתי לאודר,הוא נשיא הקונגרס היהודי העולמי, איש עסקים, פוליטיקאי, אספן אמנות ונדבן מפורסם, מבעלי ערוץ 10 בישראל וחברות תקשורת אחרות בעולם.
אבני דרך בחייה של אסתי לאודר
1946 – אסתי וג'וזף לאודר משיקים את המותג Estee Lauder.
1947 – Estee Lauder נכנסת לבית הכלבו Saks Fifth Avenue.
1960 – המותג נכנס לראשונה לפעילות בינלאומית בבריטניה.
2002 – המותג פותח נציגות בשוק הישראלי.
2014 – קנדל ג'נר ("משפחת קרדשיאן") נבחרת לפרזנטורית העולמית של המותג.
2017 – השקת חנות קונספט של המותג בקניון איילון; השקת אתר הסחר, EsteeLauder.co.il.

לקריאה נוספת