אילן יוחסין של משפחת רוטשילד

אילן יוחסין של משפחת רוטשילד
גרמניה, 1829
דפוס, צביעה ידנית
באדיבות אוסף לאוניד וטטיאנה נבזלין

חייב לדעת

בראש אילן יוחסין זה של משפחת רוטשילד ניצבים אבי המשפחה, אמשל (אנשל) משה רוטשילד, ורעייתו גיטל. אחריהם מופיעים ארבעת ילדיהם: בתם גוטאלכה והבנים מאיר אמשל, קלמן אמשל ומשה אמשל. מאיר אמשל (1744–1812) הוא שייסד את שושלת הבנקאות האירופית של המשפחה בשלהי המאה ה-18, ושלח את חמשת בניו כדי לנטוע יתד במרכזי הפיננסים החשובים באירופה.

מידע נוסף

במהלך המאה ה-19 החזיקה משפחת רוטשילד בהון הפרטי הגדול ביותר בעולם, והחזיקה במעמד חשוב של כוח בתוך הכלכלה העולמית. באמצעות בניו, הצליח מאיר אנשל רוטשילד להקים עסק בנקאות בינלאומי על ידי שליחת כל אחד מבניו לבירה אירופית אחרת (לונדון, פריז, פרנקפורט, וינה ונאפולי). בנוסף להצלחה הפיננסית, המשפחה גם זכתה במעמד אצולה. כל חמשת בניו של מאיר אנשל רוטשילד הפכו לאצילים אוסטריים על ידי הקיסר פרנץ הראשון מאוסטריה ובשנת 1822 הפכו בסופו של דבר לברונים.

חברי משפחת רוטשילד רבים היו תומכים גדולים של הציונות והקמת מדינה יהודית. בהתחשב בכך שהחזיקו בעמדות כוח בתחום הפיננסי והפוליטי ברחבי אירופה, משפחת רוטשילד הייתה שחקן חשוב בתהליך הקמת ישראל. אלפונס רוטשילד, שלקח את ניהול הבנק המשפחתי מ-1868, היה התומך הפעיל ביותר בסולידריות יהודית ובמדינה יהודית.